nume site

Ce nume va avea siteul tau?

Asa cum v-am obisnuit, pe acest blog nu va veti prinde urechile in termeni complicati in materie de webdesign, promovare online sau identitate vizuala.
Va propun un subiect care nu pare demn de lumina reflectoarelor, dar eu am curajul sa o fac. Cei care dezvolta siteuri si cei care isi doresc un site potrivit pentru afacere nu pun mare pret pe acest aspect.
Daca sunteti curiosi sa aflati cum sa alegi numele siteului, porneste lectura acestui articol cu un singur gand in minte: NUMELE SITEULUI TAU VA FI IMAGINEA TA PENTRU TOTDEAUNA!

Cum procedeaza majoritatea?

Foarte simplu. Vreau sa am un site modern, responsive, sa atraga multi clienti, mai vreau si un logo absolut unic, o gama de imagini excelente… Ulterior voi aborda tema securizarii siteului, a politicii de cookies, a optimizarii siteului pentru indexare si promovare. Pai si numele siteului? E usor, ma gandesc la un nume si apoi ma joc pe internet pe un simulator de nume care imi spune si daca este disponibil si gata.

Ce ar trebui sa faci?

Ai afacere pe care doresti sa o dezvolti, sa o aduci in atentia publicului larg. Prima data alege numele siteului pentru ca atunci vei avea o cu totul alta viziune asupra proiectului de construire a continutului.
Daca ai inspiratie sau daca ai in jurul tau oameni de calitate, cu imaginatie, stabileste numele siteului si pune-l in fata celor cu care urmeaza sa stabilesti cum faci ca identitatea ta sa fie memorabilia! Vei observa ca unele idei de design se vor schimba, ca mesajul pe care trebuie sa il transmita siteul se va schimba… Nu vrei sa vinzi orice ar fi! Tu vrei sa oferi clientilor o experienta unica din toate punctele de vedere atunci cand intra in contact cu afacererea ta. Acesta este obiectivul tau atunci cand abordezi piata prin intermediul unui site.

Cum aleg numele siteului?

Revin, multi vor raspunde ca nu dureaza mult si ca variante sunt multiple. Da va dau dreptate, dar trebuie sa stiti de la inceput ca abordarea unei strategii si a unei tehnici in acest sens va deschide orizontul. Mai departe va dau cateva sfaturi…

Transforma-l in brand

Numele siteului va fi brandul afacerii tale. Trebuie sa sune ca atare, sa transmita mesajul ca afacerea ta este de top, sa devina usor de retinut si nu in ultimul rand sa fie unic. Cand spun unic nu ma refer la faptul ca mai exista si alte siteuri cu nume similar, ci la alegerea unui nume care sa inspire originalitate si profesionalism.

Usor de transmis si de intuit

Pe langa Google, inca este la putere puterea recomandarilor. Vrei sa fi cautat de cat mai multi? Atunci asigura-te ca numele siteului tau este usor de transmis, ca este usor de scris.
Atunci cand siteul tau are un nume scurt si este usor de pronuntat atunci recomandarea isi va face cunoscut efectul imediat! Sunt lucruri banale dar care sunt neglijate. Atunci cand vrei sa recomanzi unui prieten serviciile unei afaceri, cum stii ca a inteles numele siteului? Exista sanse mari sa trebuiasca sa ii trimiti mesaj cu adresa, este necesar sa ii spui pe litere ca sa isi noteze?
Sa presupunem insa ca siteul este usor de pronuntat si de comunicat. Dar oare cel care a fost informat si nu si l-a notat undeva il va tine minte pana ajunge sa il viziteze? Numele siteului poate fi compus din asocierea cu discutia care a dus la recomandarea primita?

Unicitatea

Am mentionat ca numele siteului trebuie sa fie unic atunci cand trebuie sa reprezinte brandul tau. Acum va spun pe langa asta ca unicitatea poate fi inteleasa gresit de unii… Evitati trimiterile directe sau subtile catre branduri internationale si nu incercati sa va asociati imaginea cu acestea. Imaginea dumneavoastra trebuie sa fie memorabilia dar nu in sens negativ.
Asadar, fiti unici, adica sa transmita ce aveti voi si nu au altii.
Poate unii se vor gandi ca nu au nici un exemplu… foarte bine, va dau aici un exemplu: cum ar fi ca numele siteului tau sa fie “probabilceamaibunasaltea.ro”

Extensia siteului

Ca sa inteleaga toti, ma refer la determinarea terminatiei siteului: .com, .ro, .net si altele. Ca sa fi sigur ca numele siteului va fi unul care se adreseaza pietei de interes atunci vei alege extensia potrivita! Vrei ca in timp afacerea ta sa se extinda si pe plan extern, international? Evident, alegem .com.
Dar, in ultima vreme apar tot mai multe extensii mult mai ofertante care te pot ajuta foarte mult in alegerea numelui: .biz, .jobs, .agency, .blackfriday, . club si altele.
Din punctul meu de vedere inca poate fi o alegere riscanta atunci cand comanzi o extensie din noua generatie, dar in acelasi timp foarte benefic ape viitor. Dar despre asta poate va voi scrie cu alta ocazie.

In concluzie, este simplu si la indemana oricui sa aleaga numele cel mai potrivit pentru siteul afacerii sale?
Raspuns: DA, daca iei in calcul si cele de mai sus!


Posted

in

by

Comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *